اهمیت بکاپ گیری در ذخیره سازی اطلاعات

امروزه اطلاعات به یکی از مهم ترین دارایی های سازمان تبدیل شده است. درست است که اطلاعات به عنوان دارای نامشهود تلقی می شود اما گاهش ارزش آن در یک سازمان می تواند بیش از  ملک و املاک و سایر دارایی های مشهود سازمان باشد. به همین دلیل حفط امنیت اطلاعات در هر سازمانی بسیار مهم است. بکاپ گیری یکی از بهترین و مهم ترین روش های حفظ امنیت اطلاعات و جلوگیری از پاک شدن اطلاعات است. در این مطلب 5 دلیل اهمیت بسیار زیاد بکاپ گیری در ذخیره سازی اطلاعات را با شما در میان می گذاریم.

چرا بکاپ گیری مهم است؟

در هر مرکز داده یا هر جایی که اطلاعات به عنوان یک دارایی در فرایندهای کاری محسوب می شود، بکاپ گیری امری حیاتی است. به همین خاطر در ادامه 5 دلیل اهمیت بکاپ گیری را عنوان می کنیم:

1ـ خطای انسانی

خطای انسانی که از مهم ترین دلایل از دست رفتن اطلاعات است. یک سازمان می تواند با دقت در استخدام افراد و یا ارائه آموزش های مختلف، خطای انسانی را به حداقل برساند اما شاید هیچ گاه نتواند آن را به صفر برساند. به همین خاطر از آنجا که بعضاً یک خطای انسانی و از دست رفتن بخشی از اطلاعات سازمان می تواند هزینه های جبران ناپذیری برای سازمان به وجود آورد، بهتر است که سازمان روی مهارت پرسنل خود حساب نکند و با بکاپ گیری از اطلاعات کاری کند که حتی در صورت بروز خطای انسانی و از دست رفتن اطلاعات، به کمک بکاپ گیری بخشی یا همه اطلاعات از دست رفته قابل بازیابی باشد.

2ـ باج افزارها

متأسفانه حملات سایبری از جمله باج افزارها روز به روز با شدت بیشتری در کمین اطلاعات کسب و کارها است. این باج افزارها با اهداف مختلفی اطلاعات و شبکه کسب و کارها را هدف قرار می دهند. بنابراین از آنجا که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، بهتر است با بکاپ گیری منظم از اطلاعات، خیال خود را از امنیت اطلاعات خود حداقل در زمینه از بین نرفتن اطلاعات راحت کنید.

3ـ حوادث طبیعی

اگر بد شانس باشید ممکن است برخی از حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله، طوفان و غیره بخشی یا تمام تجهیزات سخت افزاری شما را تحت تأثیر قرار دهد یا خراب کند. بنابراین با داشتن بکاپ از اطلاعات خود در صورت بروز چنین حوادثی خسارت کمتری خواهید دید.

4ـ  حفاظت از همه دستگاه ها

امروزه داده‌ها، در زیرساخت‌های تجاری کمتر متمرکز شده‌اند؛ چرا که بخشی از کار در بیرون از دفاتر کار و از طریق دستگاه‌هایی مثل لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند انجام می‌شود. این دستگاه‌ها همیشه در معرض خطر دزدیده شدن یا هک شدن هستند و اگر آن‌ها را گم کنید، داده‌های روی آن‌ها را هم از دست می‌دهید. اینجاست که یک استراتژی بکاپ گرفتن جامع به کمک شما می‌آید. اگر با سیستمی کار می‌کنید که به شما اجازه می‌دهد داده‌ها را روی دستگاه‌های قابل حمل ذخیره کنید، نباید ریسک از دست دادن اطلاعات را حتی زمانی که آن را گم کردید، بپذیرید. با این کار، شما و تیمتان بدون از دست دادن حتی یک تار مو، همچنان می‌توانید موثر و مفید باشید.

5ـ پیشگیری بهتر از شرمندگی است

وقتی بحث اطلاعات کاری به میان می‌آید، همیشه بهتر است ایمن باشید نه شرمنده. این مسئله به ویژه درباره‌ی اطلاعات حساس یا اطلاعات مشتریان اهمیتی دوچندان می‌یابد؛ زیرا شرکت شما باید نشان دهد که قابل اعتماد است. اگر داده‌ها از بین برود و شما از قبل به فکر بکاپ گرفتن نبوده باشید و هیچ راهی برای بازیابی اطلاعات نداشته باشید، شاید زمان زیادی طول بکشد که نتوانید سرویس ارائه کنید و این مسئله، عواقب سنگینی مانند کاهش بهره‌وری به صفر و از دست دادن مشتریان را به همراه دارد.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *