بررسی ذخیره سازهای تحت شبکه کیونپ و سینولوژی

خرید یک دستگاه ذخیره ساز برای افرادی که برای اولین بار اقدام به خرید این تجهیزات می کنند، کمی استرس آور است. خرید ذخیره ساز یک خرید تخصصی است و شما باید دانش کافی را در خصوص این خرید داشته باشید. زیرا اشتباه در چنین خریدی می تواند هزینه سنگینی به شما تحمیل کند. در این مطلب به شما درباره دو برند مطرح ذخیره سازهای تحت شبکه یعنی کیونپ و سینولوژی مطالبی را آموزش می دهیم تا به شما در خصوص خرید این تجهیزات کمک کند.

دستگاه های تحت شبکه کیونپ و سینولوژی

هر دو برند سینولوژی و کیونپ  محصولات تحت شبکه خود را بهبود بخشیده اند، در طول سال ها توانسته اند از نظر کاربری و دسترسی ها عملکرد خوبی داشته باشند. با این حال هنوز هم برای خریداران تازه وارد دستگاه های تحت شبکه،   انتخاب بین صدها مدل از دستگاه های  تحت شبکه کیونپ و سینولوژی کاری دشوار است. هیچکس نمی خواهد دستگاهی را تهیه کند که نتواند انتظارات و نیازهایش را بر طرف کند و انتخاب نادرست، هزینه ای گزاف را به دنبال دارد. به همین دلیل در زیر به نکاتی اشاره می شود تا بتوانید به صورت دقیق تر و با آگاهی بالاتر اقدام به انتخاب بهترین ذخیره ساز تحت شبکهحح کنید.

انتخاب سیستم عامل مناسب  DSM و در مقابل آن  QTS

سیستم عامل اصلی دستگاه های سینولوژی، Disk Station Manager یا همان DSM  است و این سیستم عامل رابط کاربری شما برای تعامل با سرور تحت شبکه است. این سیستم عامل از یک پلتفرم دسترسی ساده به فایل ها به یک سیستم عامل کاملا حرفه ای پیشرفت کرده است و به کاربر این امکان را می دهد تا بتواند هر کاری که PC و سیستم عامل مک می تواند انجام دهد.

نرم افزار موبایل QNAP و Synology برای سیستم عامل های iOS و Android

با داشتن تعداد زیادی برنامه های کاربردی تلفن همراه در iOS، اندروید و ویندوز ( همچنین ادغام با تعداد زیادی از برنامه های جانبی دیگر) می توانید به تجهیزات تحت شبکه خود از طریق همه پلتفرم های سخت افزاری، استاتیک و یا موبایل دسترسی داشته باشید. هر دو دستگاه کیونپ و سینولوژی تعداد زیادی نرم افزارهای موبایل دارند که از طریق شبکه WiFi و یا اینترنت کار می کنند. با این حال، علاوه بر سیستم عامل های دسکتاپ، آنها به روش های مختلف طراحی هایی را انجام دادند. سینولوژی با برنامه هایی مانند DS File برای دسترسی به فایل های کلی، DS Photo  برای دسترسی به تصاویر، DS Video  برای پخش ویدئو و بیشتر نظارت تصویر، دانلود کردن و همگام سازی، مورد استفاده قرار می گیرد. حتی در مورد برنامه جدید Synology Drive که منتشر شده است، به عنوان یک نقطه دسترسی (مانند گوگل درایو) عمل می کند که می تواند به جای سایر برنامه ها برای انواع فایل ها با یک رابط کاربرپسند به فایل های شما دسترسی داشته باشد.

QNAP NAS  دارای برنامه های بیشتری برای iOS و اندروید است، اما همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد  Qfile،  Qvideo  و Qmusi، همچنین برنامه های کاربردی برای یادداشت برداری، برنامه های کنترل از راه دور (QRemote) برای برنامه های خاص استفاده می کنند. این همراه شدن با جزئیات بیشتر رابط کاربری و یادداشت برداری با دیگر برنامه ها مانند IFTTT و loT به این معنا است که این تجربه بسیار متفاوت از تلفن همراه است.

دسترسی USB  در دستگاه تحت شبکه

پورت USB برای اتصال دستگاه NAS به سیستم میزبان رایانه و یا سیستم عامل طراحی نشده است. جهت برقراری ارتباط بین NAS و دیگر دستگاه ها باید از درگاه شبکه استفاده شود. درگاه های USB در هر دو دستگاه کیونپ و سینولوژی برای دستگاه های ذخیره ساز اضافی مانند هارد اکسترنال، کیبوردهای USB و غیره، پرینترهای فعال با USB، کیبورد و ماوس و چندین دستگاه دیگر است. شما می توانید صفحه سازگاری سینولوژی در ذخیره ساز Synology NAS را انتخاب کنید و ببینید چه گزینه هایی دارید.

چند نمونه از دستگاه های کیونپ وجود دارد از جمله  TS-253B، TS-251A  و TVS-473 ( و دیگر مدل های در همین محدوده) وجود دارد که در حقیقت امکان دسترسی از طریق USB به محتویات داخل NAS را فراهم می کند. دستگاه هایی که دارای این قابلیت هستند گران تر از سری های دیگر می باشند، ولی در صورت اختلال در شبکه، گزینه پشتیبان بی نظیری به حساب می آید.

سازگاری HDD وSSD  در دستگاه های ذخیره ساز کیونپ یا سینولوژی

تمام دستگاه های ذخیره سازی تحت شبکه سرور مدرن قابلیت اتصال هارد نوع SATA و همچنین SSD را دارا دارند. .شما قادر خواهید بود دستگاه ذخیره ساز کیونپ و سینولوژی را با یک دیسک نیز راه اندازی کنید (برای افرادی که از بودجه کمی برخوردار هستند.) و در آینده در صورت نیاز می توانید به تعداد هارد های دستگاه بیا فزایید.

کدام یک از دستگاه های کیونپ و سینولوژی انتخاب بهتری برای ضبط و پخش دوربین های مداربسته است؟

یکی از ویژگی های نادیده گرفته شده در دستگاه های ذخیره سازQNAP  و Synology  این است که می توانند به عنوان یک راه حل برای نظارت تصویری برای خانه، فروشگاه کوچک و یا دفتر است. با اضافه کردن دوربین های IP ( دوربین های پروتکل اینترنت ) متصل به شبکه ( روتر/ سوئیچ ) به صورت Wireless و یا از طریق شبکه LAN شما می توانید تمام فضاهای خانه و محل کارتان را به صورت LIVE و چندرسانه ای، از طریق مرورگر یا تلفن خود، با ویژگی هایی مانند برنامه ریزی، هشدار SMS، هشدار سر و صدا، اعلان از طریق ایمیل و موارد دیگر که می توانید از این نرم افزار استفاده کنید. تعداد دوربین هایی که می توانید همزمان استفاده کنید و از قابلیت هایی مانند دید در شب، تشخیص حرکت، PTZ ، تشخیص حرارت، ورودی/ خروجی صوت و تشخیص چهره آن نیز استفاده کنید، بستگی به قدرت دستگاه تحت شبکه و دوربین IP که برای خرید انتخاب می کنید دارد. هر دو دستگاه  کیونپ و سینولوژی از این نظر قابلیت های نزدیک به هم دارند ولی در این موارد پیشنهاد اول کیونپ است زیرا دارای پورت HDMI و قابلیت اتصال کیبورد و موس را دارد که موجب می شود به صورت مستقل عمل کند.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *